back to top
—Black Fangirls Unite—

Ain't I a fangirl too?

22 hours ago - (4662)
acceber74:

fandomshatepoc:

There’s this post about how if your feminism doesn’t include destroying racism it’s white supremacy.
This is why it’s white supremacy. Like yeah Dwayne “The Rock” Johnson is a man, but he’s also a man of color. Gloating about how Lucy, a film where a white woman who’s shown to be shooting men of color for not speaking English in a country where English isn’t widely spoken… isn’t intersectional feminism. Instead it’s the essence of white feminism because it’s glorifying the white hero in a non white country, when we are less than a century away from white Europe having colonized the majority of what is now referred as “third world countries” make no mistake colonialism is not dead. So basically if you see Lucy in the theater unfollow me rn.
Boycott Lucy watch Hercules.

I watched Hercules today.  It was a good film, with great supporting actors, quite a few funny moments, Ian McShane (YES) and a lot of action. The Rock proves to be a very good actor, and really sells the character of Hercules.  
I’m not surprised the imagery being used around Lucy leading Hercules in the box office.  It feeds on all the negative views of the “Far East” that Hollywood has been milking for years.  Nothing has changed really.  I will say this… we’ve already known that white women lead movies (action or otherwise) sell.  We know that by looking at all the romantic dramas, adventure shows, and YA adaptations lead by young white women that make money.  So yeah, we’ll get MORE white women lead dramas, action, romantic comedies, and sci-fi movies.  But will that mean we’ll see Black, Asian, and Latinas getting to lead movies, too, since female lead action movies are selling and have been for the last 10 years? NOPE. 
But “yay feminism”… or some shit. 

acceber74:

fandomshatepoc:

There’s this post about how if your feminism doesn’t include destroying racism it’s white supremacy.

This is why it’s white supremacy. Like yeah Dwayne “The Rock” Johnson is a man, but he’s also a man of color. Gloating about how Lucy, a film where a white woman who’s shown to be shooting men of color for not speaking English in a country where English isn’t widely spoken… isn’t intersectional feminism. Instead it’s the essence of white feminism because it’s glorifying the white hero in a non white country, when we are less than a century away from white Europe having colonized the majority of what is now referred as “third world countries” make no mistake colonialism is not dead. So basically if you see Lucy in the theater unfollow me rn.

Boycott Lucy watch Hercules.

I watched Hercules today.  It was a good film, with great supporting actors, quite a few funny moments, Ian McShane (YES) and a lot of action. The Rock proves to be a very good actor, and really sells the character of Hercules.  

I’m not surprised the imagery being used around Lucy leading Hercules in the box office.  It feeds on all the negative views of the “Far East” that Hollywood has been milking for years.  Nothing has changed really.  I will say this… we’ve already known that white women lead movies (action or otherwise) sell.  We know that by looking at all the romantic dramas, adventure shows, and YA adaptations lead by young white women that make money.  So yeah, we’ll get MORE white women lead dramas, action, romantic comedies, and sci-fi movies.  But will that mean we’ll see Black, Asian, and Latinas getting to lead movies, too, since female lead action movies are selling and have been for the last 10 years? NOPE. 

But “yay feminism”… or some shit. 

1 day ago - (189)
1 day ago - (24958)
postracialcomments:

decolonize-all-the-things:

hussieologist:

ladyluna13:

thotty-by-nature:

note-a-bear:

blacknoonajade:

Today was an exceptional day. 

wow…..
just…




white folks have some fucking nerve

Wow. Whites are just out of control

Lol wow

What. The. Entire. FUCK.


Lawd this is real
This is pitiful


Bleaching history for their own racist needs

postracialcomments:

decolonize-all-the-things:

hussieologist:

ladyluna13:

thotty-by-nature:

note-a-bear:

blacknoonajade:

Today was an exceptional day. 

wow…..

just…

white folks have some fucking nerve

Wow. Whites are just out of control

Lol wow

What. The. Entire. FUCK.

Lawd this is real

This is pitiful

Bleaching history for their own racist needs

1 day ago - (88)

pplofcolor:

So these are just some of the racist drawings that I’ve seen in the past couple minutes on the French girls app in recent drawings. It really sickens me.

1 day ago - (21503)

myutsuu:

when artists think that just adding breasts to a character makes her an adult but forget to change the facial structure to matchimage

2 days ago - (41286)

thefingerfuckingfemalefury:

feferi-captor:

get out your VCR’s it’s time to watch The Prince of Egypt. or you can watch it here.

please don’t watch exodus: gods and kings because it’s icky and racist. you deserve better. you deserve the prince of egypt.

It is safe to say that I will not be going to watch the weird gross whitewashing mess that is Exodous…

2 days ago - (28271)
capitolcouture:

The Mockingjay Lives! Watch the EXCLUSIVE #OurLeaderTheMockingjay Teaser Trailer now!
3 days ago - (1018)

shulamithbond:

jeunggxk:

this just in: trans teens are fetishizing trans teens and women are fetishizing their own bodys!? whats next, loving yourself???? What kind of social justice bullshit is thi

don’t forget disabled people glorifying our own disabilities

3 days ago - (309)

everybodyilovedies:

I feel like Marvel should listen to Jan and her opinions on ladies on superhero teams.

Oh wait they can’t because they cut her out of the MCU what a #JanetVanCrime

3 days ago - (144)
Captain America: White guy hypocrisy

dating-as-an-asianguy:

When POC characters are whitewashed:

White dude: “Ah, get over it! Who cares what the race of the character is? We’re all one race: the human race. And I once heard that there was a rumor of a tale that a small boat of Vikings made it to China, so it’s totally…

It’s not even like Steve rogers captain America doesn’t exist any more. Several people have been captain America but since it’s not a white guy it’s a problem but we already knew that right